www.klepino.fora.pl
forum związane z miejscowością Klępino
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.klepino.fora.pl Strona Główna
->
FORUM KLĘPINA
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
NASZA MIEJSCOWOŚĆ
----------------
FORUM KLĘPINA
OGŁOSZENIA
WŁADZA LOKALNA
Z REGIONU
SPORT, KULTURA, ROZRYWKA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
xoxoxoxoxoxo
Wysłany: Pią 18:17, 06 Sie 2010
Temat postu:
Chodnik,chodnik i jeszze raz chodnik,tylko to poprawi bezpieczeństwo w Klępinie.
No i nie stawiajcie samochodów na zakręcie ;/
pozdrowienia ze Storkówka
wielkanerka
Wysłany: Śro 23:33, 28 Lip 2010
Temat postu:
http://www.kmh24.pl/kmh24_newsWiecej_1279/Grajaca_droga.
Takie rozwiązanie byłoby bardzo ciekawe - ale strasznie kosztowne.
administrator
Wysłany: Śro 19:39, 28 Lip 2010
Temat postu: Bezpieczeństwo na drogach w Klępinie.
Dz.U.2003.220.2181 (R) Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i
sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
warunki ich umieszczania
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
DROGOWEGO l WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
- na drogach krajowych i wojewódzkich,
- na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu
przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
- na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia
ratunkowego itp.,
- na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji
pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
- na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować
oznakowania poziomego P-25,
- na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może
powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
- 60 m od linii zatrzymania przy znakach B-20 lub B-32,
- 40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu
wewnętrznym R^ax = 25 m i kącie zwrotu większym od 70°,
- 60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości
pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagające zmiany kierunku
ruchu co najmniej o 70°.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
- 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg,
- 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny
promień łuku jest mniejszy od 50 m,
- 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza
10 %,
- 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla
pieszych),
- 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem
tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
- 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.
Ponadto nie dopuszcza się umieszczania progów zwalniających na
obiektach mostowych i w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi,
takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji
wodociągowych i c. o. itp., oraz w odległości mniejszej niż 25 m od
nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych
przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.
I dlatego nie można postawić progów zwalniających (na naszych drogach jest czynna komunikacja miejska-autobusy)
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin